Gravid vecka 15

Jag missade att rapportera om v 14 eftersom det var lite fullt upp med resan ner till västkusten själv med I över Kristi Himmelsfärd. Det blev inte många sekunder över då jag kunde sitta ner och fundera särskilt mycket över hur jag kände och tänkte även om mina föräldrar lekte och busade mycket med I vilket gav mig oväntat mycket egentid. 
Jag minns det som att v 14 kändes bra & att jag inte alls var lika trött som innan!

(null)

Denna bild togs i söndags precis då vi gått in i v 15 (14+1) när vi skulle åka med lilla familjen till Skansen. (Jag hade inte hunnit packa upp eller städa ordentligt ännu, vilken himla röra det var i huset!)
Vi hade en supermysig dag på Skansen där I faktiskt tittade en del på djuren men allra mest på de andra barnen... precis som vanligt! :) vår sötnosa.

Denna vecka har jag inte haft det lika hektiskt på jobbfronten och det känns skönt. Flera gånger har jag lyckats jorda mig här och nu och verkligen njuta av min favoritmånad. Självklart blir jag fortsatt väldigt trött kvällstid och behöver få sova mycket för att må bra. Får slängar av illamående då & då men inte så ofta.

Bebisen är inte så stor ännu - bara 8 cm - men jag längtar tills jag börjar känna de första rörelserna! Moderkakan är dock i framvägg även denna graviditet så jag kommer inte oroa mig om det dröjer lite. Vi ska på RUL innan midsommar och däromkring hoppas jag på att få känna lite sprattel :)
Snart går vi in i ny vecka - det går verkligen snabbare denna graviditet, precis som alla säger. Helt OK för mig även om detta enligt plan är sista gången jag är gravid. Tycker det är OK att få längta efter lillasyskonet på andra sidan de 9 månaderna istället!

Trevlig kväll!

Kommentera här: