Adventsblommor

Ännu en gång är jag ute lite tidigt i julvärlden och har idag köpt både hyacinter, julros och amaryllis. 

Efter en seg morgon med I plockade jag upp syrran med dotter och så åkte vi till plantagen. Det är så härligt att gå i blomsteraffär tycker jag eftersom man hela tiden ser så mycket vackert & får inspiration samtidigt som det luktar så gott!
Handlade en hel del blommor men notan gick på ynka 213kr, inte illa!

I & jag blev sedan bjudna på pannkakor hos syrran vilket givetvis gick hem hos I! Sedan lyckades jag inte få henne att somna i vagnen så efter 1 timmas försök tog jag bilen hem, då somnade hon på 5 min. Så när jag kom hem hann jag fixa iordning med mina blommor!
Blev faktiskt väldigt nöjd och känner mig glad att jag inte sköt på inköpet bara för att det är "för tidigt" egentligen. Det är aldrig för tidigt att njuta av blommor!

(null)
Satte 2 röda amaryllis i min Dagg-vas och tänkte fylla upp med lite mer juliga dekorationer däri allt eftersom, har inte riktigt bestämt hur jag vill ha det än.

(null)
Denna skojiga bärväxt fick hänga med hem eftersom I tyckte om den. Men bara efter det att vi kollat upp att den inte är giftig!
I bakgrunden är 5 vita hyacinter som jag hoppas kommer skjuta upp fint där bakom i en bågform sen. Tanken är att ställa ut denna på trappen vid våra lyktor när vi har bjudningar/på helgen efter 1a advent.

(null)
Till sist; ett omgjort blomsterarrangemang sen tidigare (la till julrosen & en röd amaryllis) samt två vita hyacinter i stora vinglas. Tyckte det blev superfint!

Man blir verkligen SÅ glad av lite blommor, de piggar upp vardagen!
Idag fick det bli foton med min kassa mobilkamera, alla våra riktiga är nedpackade i förlossningsväskan sen igår. Så nu får bebis titta fram snart så jag kan börja fota på riktigt igen!

Kommentera här: