BF

Idag är alltså lilla knytets BF men förutom ett gäng envisa förvärkar nu under kvällen har det inte hänt särskilt mycket och jag tror som sagt vi får vänta någon dag till innan bebis kikar ut.

Förra graviditeten kändes det mycket jobbigare att gå över tiden, denna gång tar jag det lite mer med ro. Jättemånga jag pratar med har sagt att "ja men nu har du ju fött en gång redan, då lär du inte gå över tiden nu", jag brukar oftast nicka snällt men det är faktiskt en skröna och inte vetenskapligt fastställt. Det är snarare tvärt om; födde man för tidigt första gången är det troligare att man gör så igen och vice versa. Den stora skillnaden är snarare hur snabbt förlossningsskedet är, tror många blandar ihop det av misstag.

Nåja, denna gång känns det alltså inte så jobbigt att gå över tiden. Förra gången kändes det jobbigt när folk skrev eller ringde och frågade om det kommit någon bebis ännu men den a gång känns det roligt att vi startat upp en liten vadslagning. Så olika det kan vara! Men helt klart skönt att kunna ta det med lite mer relaxed inställning nu! 

I har fortsatt krångel med sömnen och nu stör det även hennes dagsov, det har vi aaaaldrig haft problem med tidigare. Idag höll jag på och försökte lägga en skrikande bebis i 30 min innan jag gav upp, sånt tär på hjärta och energi vill jag lova. Jag ser att hon är supertrött men det är som att hon inte vill sova.... som tur är gick kvällsnattningen som på räls ikväll, det behövdes. K har dragit ut en visdomstand idag och är lite sänkt. Massor av jobb har han dessutom fastän vi hoppats att han skulle kunnat ta ledigt nu och fram till årsskiftet.. jobbigt för både honom och mig. Vi har en sån jäkla tur att just I är vårt barn, hon kan sitta och roa sig själv med klossar, kritor och papper i 1-2 timmar utan problem. Hon sitter på lekmattan och pysslar och babblar och så kommer hon var 10 minut och visar något eller vill att jag kommer och tittar. När jag/K varit med någon minut så leker hon vidare själv. Bästa ungen just nu när mamman inte är riktigt sig själv och pappan har fullt upp.

Imorgon ska vi försöka oss på att baka lite biskvier och frysa in och kanske ta en kortare promenad i motionsspåret (finns en 2,5km slinga i närområdet som är såå mysig!) men jag får se om jag orkar, dagsformen avgör. Annars kanske vi fortsätter pyssla här hemma istället. 

Nu är det definitivt läggdags även om jag fått sovmorgon flera dagar i rad nu. När I somnar så sent nu sover hon ofta fram till 7:30 vilket ju är en riktig lyx! 

(null)

Kommentera här: