Nyföddfoto

Idag efter lunch hade jag och lilla E en fotosession medan K tog med I i bilen när han åkte på lite jobb, det timeade nämligen perfekt med hennes sovstund.
Vi fotade uppe i sovrummet för att få in så mycket ljus som möjligt, trots det hade jag ISO på runt 1250 på nästan alla bilder. Det sämsta med senhösten är helt klart avsaknaden av ljuset!
Flera riktigt fina bilder fick vi till i alla fall, så det känns roligt att ha :)

(null)

(null)

(null)

Vi fick ju bli av med ljusbehandlingen igår och på uppföljningen idag behövde vi inte återuppta den ännu (så skönt), hoppas vi slipper det helt nu. Det är inte så farligt men det låser ju helt klart fast oss lite mer i hemmet. Vi ska på återbesök imorgon kl 14:30 så då får vi se om hennes värden stigit så pass att vi måste sola mer. 
Idag har vi ammat i princip 1 gång i timmen dagtid förutom 2 uppehåll med 3 timmar mellan tillfällena, känns skönt att hon äter på ordentligt tycker jag. Även skönt att hon efter ca 10 minuters amning är nöjd, I ville ju gärna hålla på och småsnutta i 1h och då blir man ju rätt fastlåst även om det givetvis är mysigt. 
Nu på kvällen hade E ett långt amningsuppehåll vilket passade bra eftersom jag hade ungdomsgrupp då. Var bara ute halva tiden och lät övriga ledare sköta resten sen, så roligt att de är så duktiga!
Jag har inte hunnit färdigt med mina biskvier så det får bli nu på kvällen eller någon gång imorgon!

Kommentarer:

1 Laila:

Vilken underbar liten gäsp du fångade :)

Svar: Tack! Ja men de där mini-gäsparna är bara så bedårande! ❤️
Sofie

Kommentera här: