Söndag

Nu är min sista (typ) jobbvecka gjord. Vi har haft höstlovsläger här på gården och det har varit både mysigt och krävande. Så det är med lite blandade känslor jag säger adjö till lägerlivet för detta år. 
I torsdags gick vi in i vecka 39 och jag har börjat känna lite stress inför allt det som jag skjutit på som hör till förlossningen och tiden intill.. nu tror jag inte bebis ploppar ut de närmsta dagarna, men man vet ju aldrig! 
Därför ser min att-göra lista ut så här:
- packa förlossningsväska 
- skriva förlossningsbrev (från scratch tyvärr då mitt förra gick förlorat i datorkraschen)
- fota magen "på riktigt"
- dubbelkolla att deklarationer faktiskt är rapporterade, bokförda och betalda
- förbereda löner för november
- stämma av oktober för att se så ingenting saknas
- titta på datortekniska lösningar för vårens läger. Vi behöver uppdatera våra bokningsformulär.
- prata med ungdomar om vidareutbildningar under VT19.
Allt är skrivet i prioriteringsordning och jag hoppas verkligen att jag hinner allt innan lillasyskon är här. Efter detta kommer jag känna mig mycket mer avslappnad och redo. 

Idag ska familjen komma hit för att baka tunnbröd & pizza, tror det blir jättemysigt! Jag förberedde en hel del igår så då slipper det bli så hektiskt idag.

I fredags var jag och K bortbjudna på examensfest hos en kompis som vi inte träffar så ofta längre, det var jättetrevligt och roligt att bli bjudna! Lilla I var då hemma hos sin mormor & morfar och hade det toppenbra :) verkligen skönt att ha så bra barnvakter så nära till hands och så villiga att hjälpa till, det har blivit ganska så ofta nu... hehe..

(null)
Såhär såg magen ut då (v 38+1). Ungefär samma som förra gången tycker jag!


Kommentera här: