Städning av kattvinden

Vi börjar få ont om plats för alla grejer här hemma. Dessutom har jag länge känt en önskan att pryl-banta mitt hem och mitt liv. Behöver jag verkligen alla dessa saker som bara står?

Jag är ingen shoppingmänniska och det är inte ofta jag tar med mig nytt hem. Däremot är jag dålig på att sortera bort saker, prylar får snabbt ett affektionsvärde för mig och jag ser framtida möjliga användningsområden. K är också dålig på att slänga men mer för att han tycker det är trist och det är lättare att bara skjuta in saker i en låda på vinden så försvinner problemet. Därav har vi ändå mycket prylar hemma.

Jag började rensa min garderob nyligen men vågar inte riktigt gå med kassarna till second-hand ännu. Jag vill vänta & prova kläderna igen när jag inte är gravid. Måste ju ändå vara ok? 
Så nu går jag igenom sådant som inte är beroende på magens storlek och det tar lite tid!

Trots det så är det ganska kul, väldigt tillfredsställande och en riktig nostalgi-tripp! I högen med bortsorterat hamnar tex:
- popcornmaskinen vi fick när vi flyttade in i vår lägenhet 2010 & som vi aldrig använt
- Ks halloweenkostym från 2015 då han gick som en struts-cowboy.
- de illgröna handdukarna vi fick från Ks småkusiner och inte hade hjärta att slänga bort
- min gamla jacka från högstadiet som jag ÄLSKADE då! Men som jag aldrig skulle ta på mig nu ;) 
- hängselbrallorna från min möhippa och den tillhörande stråhatten.
Och en massa annat!

(null)

Nu ska jag ta över nattningen av lilla I, hon har inte riktigt varit sig själv på sistone...

Kommentera här: