Vecka 36

Idag gick vi in i vecka 36. Helt sjukt! Jag sa till K igår att jag knappt hunnit vara gravid alls denna gång, det har gått toksnabbt. 
Nu är jag ändå höggravid och kan ändå känna att magen är rätt liten och fundera över om folk faktiskt förstår att jag är gravid och inte bara tjock när jackan är stängd... sen går det 5 minuter och så har jag krockat med något med magen, haha! Jag har liksom inte hunnit hänga med mentalt i magens utveckling denna gång. Förra gången kände jag mig stor och rätt otymplig i vecka 36, nu känns det inte alls så.

Denna graviditet har jag fortsatt hålla igång mer. Förra gången var jag ledig från fysiskt jobb ca 2 månader innan BF. Denna gång slutar mitt fysiska jobb 1 vecka innan BF. Känns jätteskönt att ha sluppit foglossning o tidiga sammandragningar denna gång, även om det börjar kännas lite i kroppen nu efter en lång dag.
I gengäld har jag inga bokade grupper alls efter BF fram till mars vilket känns otroligt skönt, denna gång kommer jag ändå ha fullt upp med lilla I så det känns lämpligt. Förra gången började jag ha grupper igen när I var 3 veckor ungefär. 

Förra gången sov jag oroligt och hade mycket förvärkar kring denna period. Jag drömmer en del om natten men sover annars bra. Förvärkar har jag väl haft en gång totalt denna graviditet och mycket lindriga/kortvariga sådana. Nu vet jag ju också hur det kommer kännas när det drar igång på riktigt och därför kanske jag klassar mer av dessa som sammandragningar. Å andra sidan känner jag stickningar och tryck nedåt denna gång vilket jag slapp förra graviditeten.
Magen denna gång är klädd i ljusgrå tröja, förra gången i svart.

(null)

(null)


Tycker magen har sjunkit ner betydligt mer denna gång. Lillasyster ligger med huvudet nedåt och är fortfarande inte helt fixerad. I blev ju inte heller fixerad innan FL så inte så konstigt. 

Kommentera här: