En dag i lekparken

Fick ingen ordentlig ordning på sömnen inatt, vaknade kissnödig & utvilad vid 04. En stund senare tassar en gosig liten unge in i sovrummet och gör oss sällskap i sängen. Tvingar mig upp på toa, svårt att somna om sen. Den där lilla lyckas mycket snabbare än mig.
Hon sover åtminstone fram till 7:30 men jag känner mig inte alls utvilad, Ojoj. Skönt då att mannen tar en lugn morgon och hjälper till med alla morgonbestyr. Har fått ett sms från syrran att hon mår lite halvdant och vi får ställa in våra utflyktsplaner för dagen, trist.
Strax efter kl 9 sitter vi i bilen och kommer iväg, men jag har inte hunnit kolla vart vi ska åka ens. Stannar till utanför fårhagen så att I har något att titta på där bak medan jag skrollar igenom kommunens lista över lekparker igen och väljer en lite på måfå. Svårt att läsa sig till vilken ålder de är anpassade efter men gör en educated guess och kör sen iväg igen. 
När vi närmar oss kommer jag på att några vänner med bebis bor i närområdet och jag skickar iväg ett snabbt meddelande på messenger om att vi är där. Får oväntat nog svar att de har tid att komma förbi lekparken en stund sådär helt spontant, jättekul! Det var länge sen vi sågs allihop men på lördag ska vi på dop för deras lille son så det ser jag fram emot!
Vår improvisations-utflykt blev därför väldigt lyckad. Dessutom kom snart en liten förskolegrupp med 4-5 åringar och invaderade lekparken. Sötare ungar får man nog leta efter! De var så snälla och visade hänsyn till lilla I när hon stog ivägen eller ville förbi. Pratade glatt med mig och skrattade. Och I kunde ju sitta i säkert 20 minuter och bara titta på de andra barnen, så fascinerad var hon!
Vi rörde oss hemåt när I började be om dricka och jag insåg att jag glömt hennes vattenflaska, så klantigt. Tur att det var nära hem! 
Efter lunch och sovstund (då jag passade på att handla) gick vi ut och hälsade på kattungen, kultingarna och hönsen. Jättemysigt, men I tröttnar ganska fort. Sedan gick vi till vår lekpark här hemma och åkte några varv i kanan här med, både den lilla och den stora. Att gunga är bara roligt om jag sitter i gungan bredvid, hon vill inte gunga själv. 
Efter mellis har vi mest pulat och lekt hemma, tog en långdusch också innan det var dags att börja stöka ihop en middag. Det blev riktigt bra och I åt som en varg, hon har mest pillat i maten idag annars. Tomaterna har gått ner men i princip ingenting annat; inte ens bröd, majs eller yoghurt som hon älskar i vanliga fall.
K tog läggningen efter en osedvanligt utdragen arbetsdag (det är mycket jobb som kommer in nu & svårt att säga nej som egen) medan jag kunde stöka undan lite mail, bokföring och kölistor. Orkade inte göra klart bokföringen men fick undan det viktigaste. 
Nu hoppas jag på att kunna somna inom kort så jag får lite energi till utflyktsdagen imorgon!

(null)

(null)
Såå söta & nyfikna kultingar vi har!!

Kommentera här: