Härlig 2-barnsdag

Det är först nu som jag känner att dagarna med två barn inte bara flyter på ok utan faktiskt är riktigt mysiga och roliga! 
K måste just nu jobba lite längre dagar så jag har barnen heldagar så han hinner komma ikapp. Det känns lite trist att han har mycket att göra, även om han älskar sitt jobb. Han missar ju lite av emmas bebistid men passar på att ta igen det om kvällarna till typ 300%!

Emma är ju mer & mer vaken och visar sin härliga personlighet alltmer! Lilla I är sååå rolig, det går inte en dag utan att hon gör någonting som får mig att skratta högt. Min sötnosa. Sen kommer hon ofta & gärna med spontana kramar också, så härligt!

Idag tog vi in en ponny som hon fick rida en stund här på gården. Hon är riktigt duktig redan, faktiskt! Det är lite svårare nu med vantar och täckbyxor men hon har bra balans och är riktigt modig och uthållig tycker jag! Det är ganska vanligt att vissa 4-åringar som kommer på läger inte vill rida mer än ca 10 minuter men I kan hålla på i en halvtimme utan att tröttna. Ibland vill hon trava mycket, ibland mindre. "Springa, springa" säger hon då!

Sedan tog hon ett långt bad efter lunch då även E fick bli lite badad. Medan E sedan glatt låg och babblade tog jag en dusch (vi har dusch & badkar bredvid varandra precis), skönt att få lyxa till det med en avslappnad dusch!

Nu på kvällen fick I oss att skratta igen då hon hämtade böcker och läste för vovven.. bästa tjejen!

(null)

Kommentera här: