En ny morgon en helt ny dag!

Natten har varit lite tuff. Eller, snarare senkvällen igår. Mjölken började ju som sagt rinna till rätt så rejält där runt 17/18 någon gång (särskilt på ena bröstet) och efter det satt vi och ammade i princip konstant - det kändes som om Idun behövde få i sig så himla mycket mer när det inte längre var råmjölk som kom. Så det vad amning hela kvällen med kanske 20 minuters pauser emellan. Trenden släppte först där efter kl 23 någon gång, vilket var skönt.

Då hade å andra sidan brösten fyllts på så mycket att det konstant kändes som om de skulle explodera. Var i princip omöjligt att sova pga trycket. Och jag ville inte gärna mjölka ur heller eftersom jag tänker mig att det bara skjuter upp problemet till senare ;) men den värsta smärtan har börjat släppa nu så jag hoppas det fortsätter avta framöver. 
Känner mig ändå rätt pigg & nöjd och redo att möta dagen! 
Nu byter Krister blöja sen ska vi iväg till mamma och pappa för att hälsa på en kortis :)

Kommentera här: