Lyfter nacken

Idun är nu tre månader och det känns numer som att vi har en stark liten bebis hemma snarare än ett spädbarn!


Vad har hänt sen sist då?
Jag har börjat jobba mer, ligger nog runt 100% nu, men i gengäld har Krister gått på pappaledighet och jobbar bara ca 50% här hemma på gården. Det är riktigt skönt och lyxigt att ha honom hemma! Superbra för alla :)

Idun bestämmer nu tydligt och medvetet vad hon vill titta på och hur länge. Det är inga problem att följa saker i rörelse.
Hon har blivit ännu starkare i nacken nu. Igår stöttade hon sig på ena armen och såg sig om i rummet när vi magtränade. Vår fina tjej!
Hon är nu 62cm lång och väger ca 7,5kg. En riktig storätare är hon med andra ord ;) 
Våra amningsstunder är fortsatt ca 1 timma långa om hon ska bli riktigt mätt. Då står hon sig i minst 3 timmar och vi snittar 6 amningstillfällen/dygn.
Idun sover fortsatt bra på natten och har minskat sitt ätbehov då, oftast ammar vi kanske 15-20min/gång nattetid (ungefär 2ggr/natt). Såvida jag inte somnar för då blir det kortare ;)
Vi har en glad och go tjej som sällan är ledsen. Lite gnällig blir hon när hon börjar bli hungrig (som mamma) men annars är hon glad!
Hon har oftast inga problem att ligga själv i vaggan eller babygymmet om vi vill laga mat, gå på toa eller duscha. Väldigt smidigt!
Idun älskar att åka bärsele och det är nästan ett felfritt sätt att få henne att somna. Dock har hon en kal fläck bak på huvudet eftersom hon fortfarande alltid ligger på rygg och särskilt bärselen nöter på samma specifika plats på håret varje gång. Men vi tänker att det växer ut sen igen :)
Hon älskar att bada! Vi har en badbalja utomhus där vi nu spenderar lite mer tid. Idun har nu lärt sig att plaska med armarna! Hon tycker det är superskojigt även om hon inte riktigt förstår varför hon sen blir blöt i ansiktet. Men det klickar nog till snart!

Jag har ju som sagt börjat jobba mer nu i maj. Fasta tider ca 9-14 mån-Ons samt 16-19 Tis-Tors utöver det jag kan göra vid datorn när det passar. Men jag jobbar ju hemifrån och kan umgås med Idun i alla pauser som uppstår mellan bokningarna. Fredagar har jag reserverade till Rocky och idunhäng då Krister oftast måste arbeta med bröllopen då. Så det är inte särskilt ansträngande :) och så mysigt! Är så nöjd med min tillvaro just nu. 

Känner mig lyckligt lottad ❤️

Kommentera här: