Slappdag & orosfunderingar

Idag har jag jobbat några timmar på förmiddagen men tog ledigt för resten av dagen klockan 11. Då tog jag och Rocky en lugn långpromenad till närmsta centrum för att posta lite fakturor. Det är bara ca 2km dit men det tog oss över en timma fram och tillbaka. Lika bra det, han trivs så bra med att få vara ute :)


Igår var det rutinbesök hos BM som tyvärr gjorde mig lite sänkt. Alla värden såg bra ut men när hon palperade magen var hon först osäker på om Ärtan vänt sig i säte. Ärtan har nämligen legat med ryggen åt vänster och nu vänt sig med ryggen till höger och då ligger rumpan uppe under revbensbågen, och BM funderade då på om det kunde vara huvudet. Min BM ångrade sig sen men tog in en kollega för att dubbelkolla som också bekräftade att huvudet var nedåt. Jag kände mig inte alls trygg eftersom detta är/varit en av mina största orosmoment under graviditeten och jag blev rätt sänkt resten av dagen. Nu är det inte något nytt besök förrän om två veckor (på självaste BF den 17/2) så vi får väl vänta och se hur det ser ut då. 

Som det känns just nu tror jag inte att Ärtan kommer innan dess. Har ju haft en hel del förvärkar & sammandragningar sen typ v 30, men de är nu som bortblåsta. Får kanske 2-3 sammandragningar/dag och på sin höjd 1 svag förvärk. Så det lär inte vara något på G nu.
Jag frågade min BM och hon sa att man sätter igång när man gått 2v över tiden här, inte 3v som vissa har (även om det är väldigt ovanligt vad jag förstått). Det tycker jag känns skönt att veta, även om jag hoppas på ett februari-barn såklart :) 

Krister smsar varje dag från jobbet och undrar om det inte är något på gång ;) hehe...

Nu ska jag beställa hem födelsedagspresent till min kära man som fyller år den 11/2 och fortsätta ta det lugnt, kanske det blir lite profylaxövningar? Vi får se.


Idag har jag syndat med lite smarriga våfflor :D

Kommentera här: