Sammanfattning v 36 & magbilder v 37

Sammanfattning vecka 36
Vi har nu kommit in så långt i vecka 37 att jag knappt minns vad som hände vecka 36, hehe... så himla slarvigt att inte ta mig i kragen och skriva ihop det på en gång medan det fortfarande är färskt i minnet! Bättring ;)

I vilket fall började veckan med jobb hemma på gården då jag och Krister var gårdsansvariga. Det var superfint väder och vi njöt av att äta lunch ute vid grillen. Jag hade en del förvärkar och gjorde mitt bästa för att inte överanstränga mig.
Veckan fortsatte med långa jobbdagarna och jag började känna mig alltmer trött. Ofta blev det 9-10 timmars jobb om dagarna och det var mer än jag klarar av nu. Som tur är blev jag klar med det mest brådskande och har denna vecka kunnat dra ner REJÄLT på arbetstimmarna. Sitter kanske ute hos klient 4h/dag och jobbar med vårt egna runt 2h/dag. Så skönt!

Vi var på introduktion på förlossningen, jag handlade tulpaner, tog morgonpromenader med Rocky och mötte solens första strålar på vägen hem. Vi var på rutinbesök hos BM och fick höra hjärtljud :) jag fortsatte att oroa mig över återkommande förvärkar. Magen har känts mer hård än mjuk denna vecka och även om förvärkarna endast kom ibland hade jag täta sammandragningar.

Jobbigast vecka 36 var oron över förvärkarna - att hon skulle komma för tidigt - och att jag jobbade lite väl mycket.

Bäst denna vecka var helt klart besöket på BB - så informativt och bra! Det känns tryggt, så jag hoppas vi får plats där när det väl är dags. De är så himla poppis så de var överlistade redan nu.

Vecka 37
Ärtan kommer väga upp emot 3kg i slutet av denna vecka och kan vara hela 48cm - shit! Inte undra på att det känns trångt därinne ibland. Hon fortsätter att suga på tummen och göra andningsövningar i sin lilla bubbla. När denna vecka är slut är hon helt färdigbakad, om än kanske lite liten.
För oss gravida då? Ja, vi börjar längta efter att få träffa våra små tillskott (att appen säger "tryck här för att gå in i barnläge när du fött" hjälper ju inte precis) och tröttna på graviditeten. Dessutom kan krämpor som ryggvärk och dålig nattsömn förvärras nu. Det sistnämnda har jag ju får erfara, dessvärre. Fortsatt inga problem med ryggen och inga bristningar ännu (peppar peppar!), men de kommer väl börja dyka upp snart.

Eftersom det nu inte är så länge kvar tills hon är helt klar har jag börjat strunta i förvärkar och fortsatt röra på mig ändå. I vecka 36 tog jag inga långpromenader & vågade inte handla själv/bära matkassar. Men nu kör jag på ändå (måttligt givetvis), vilket känns skönt. Jag blir så nedstämd av att känna mig instängd i min egen kropp så nu känns det som om jag fått friheten åter!

Magbilder vecka 37 (36+3)

 
 
 

 

Kommentera här: