Värmebölja & rörelser

Idag har det varit varmt! Jag har gått runt med vattenflaska hela dagen och har fått i mig 1,5L vatten utöver allt det jag druckit till måltiderna. Nu på kvällen har jag precis sänkt 4 glas vatten till. Tror vi jag kommer behöva springa på toa inatt eller?
Jag känner att det varit varmt och att jag fått färg i ansiktet, men i övrigt mår jag bra. Jag har inte svullnat något ännu och det känns skönt. 

Från att för ca 2 veckor sedan vara osäker på bebisens rörelser känns de nu med säkerhet varje dag. Det har de gjort sen ultraljudet i förra veckan faktiskt. Då fick vi höra att det troligtvis är en lillasyster i magen, så spännande!
I vilket fall känner jag rörelser varje kväll och oftast även på morgonen när jag ska kliva upp. Mysig känsla det där. 

Nu är magen verkligen stor & påtaglig. Tog faktiskt foto på midsommarafton förra veckan, det har varit dåligt med sådant i övrigt. Vet att jag var lite dålig på det förra gången på sommaren också, det är så mycket annat som händer. Idag var det i vilket fall en förälder till ett lägerbarn som vågade fråga om det var barn på G, och för att en främling ska våga fråga tror jag att det krävs att magen upplevs som ganska så stor. 

Nu ska jag läsa lite i min bok och sedan sova och hålla tummarna för en bättre sömn inatt för Is del, hon vaknade halv 3 imorse och hade svårt att somna om. Låg och vände och vred på sig i vår säng och grät för hon var så trött. Stackarn! Hon somnade som en stock kl 19:30 idag efter problemfri läggning så jag håller tummarna för att detta var en engångs-grej.

Lite uppdatering på gårdsfronten innan jag stänger ner:
Idag tog vi första turen uppsuttet på lilla Plopp! Det gick suveränt och kändes både stabilt och bra. Så himla kul och extra roligt tror jag för Emma som fått ansvara för så mycket av processen. Jag klickar inte superbra med Plopp och har valt att ta ett steg tillbaka till att bara förklara för Emma hur vi ska göra och visa första gången. Nötandet och jobbet har hon gjort och tålamodet har hon fått stå för. Jättebra iom att jag aldrig skulle våga mig på inridning med bebis i magen, då hade det dröjt ännu längre för lilla Plopp!
Nia går duktigt med på läger och är storfavorit här i och med att hon är så gosig och kelig. Bästa ponnyn! Så nöjd med hennes insats och inställning.
Avslutar detta med en bild på nöjd och nybadad Plopp.
Godnatt!

(null)

(null)

Kommentera här: