Bulle i ugnen

I onsdags var vi iväg på vårt efterlängtade KUB och kunde då se ett litet hjärta som pickade på ordentligt så då kunde vi andas ut! 
Mina föräldrar passade I när vi var iväg på ultraljudet så då berättade vi för dem i samband med det och så har vi hört av oss till närmsta familjen nu sedan dess. Vi tänkte göra det officiellt för övriga vänner och släkt i nästa vecka någon gång, vi avvaktar bara lite till. Framförallt på grund av att vi blev tillbakaskickade ett par dagar på KUB:et. Ultraljudssköterskan ville inte säga exakt hur mycket utan ville att vi väntade till RUL för att få ett nytt, mer exakt, BF (smygläste dock på skärmen att det stod 12+1, enligt min app var det då 12+4). Jag är inte jätteförvånad - så var det när vi hade I i magen också och gick på ett privat ultraljud i vecka 14, då skickade de tillbaka oss en vecka - alltså med BF 24/2 då hon sen faktiskt också kom (RUL:et behöll dock vår ursprungliga BF på 17/2). Så även om man inte gärna adderar 3 på nedräkningen så skulle jag tro att förseningen är korrekt!
 
Vi är givetvis jätteglada här hemma över att få lyckan att vänta tillökning i familjen. Jag känner mig inte orolig över att kärleken skall räcka till för ytterligare en familjemedlem, jag tänker att för familjen finns det alltid hjärterum! Mindre självklart är hur vi på bästa sätt ska förbereda lilla I på att det kommer ett syskon när hon själv är så liten att hon knappast kan förstå det ännu. Hon har ju framförallt utvecklats på den motoriska sidan snarare än talet, så det går inte riktigt att bara förklara vad som händer. Såg på några andra bloggar att man kunde beställa hem böcker med "[barnets namn] blir storasyster/bror", så det ska jag kika på närmare i nästa vecka! Tyckte det var en jätterolig idé och säkert någonting som skulle kunna gå hem hos I. Annars hoppas jag att det blir mer tydligt ju mer magen växer.
 
Nu när vi går in i vecka 14 tänkte jag börja med magbilder också, om jag hinner & kommer ihåg att göra det. Jag har ju magbilder från i princip varje vecka med I i magen från v 10, så då kan man även jämföra. Jätteroligt! Förra gången syntes inte magen med kläder på förrän i typ v 17 (och jag tyckte då att jag var SÅ STOR jämfört med alla andra), men nu syns redan magen - särskilt på kvällen! Inte alls särskilt konstigt.
 
Kommer under de närmsta dagarna ladda upp med mina hemliga dagboksanteckningar/blogginlägg från våra tidiga veckor som jag bara sparat som utkast här i bloggen i väntan på avslöjandet. 
 
(null)

Kommentera här: