Helg

Dagarna går ihop lite just nu, men det är som det ska vara. Men det gör att man lite missar när helgen kommer i och med att vi båda är typ lediga ändå!

Idag var det vedklyvning på gården och eftersom vi förbrukar lite ved var det givet att K skulle vara med och hjälpa till. Mellan 9-12 blev det idag, sen dess har de andra fått klara resten själva. Jag tog en kort promenad med barnen (I var inte jättetaggad på att gå) och sen åkte vi till affären för att fylla på skafferiet lite. Jag gjorde fruktsallad igår på all vår frukt som höll på att bli dålig så fruktskålen var tråkigt tom imorse, därför blev det en hel del sånt.
Köpte massor av päron, de är sååå goda just nu! Saftiga och söta. Vi köper Garants ekologiska och jag hoppas de håller sig lika goda och fina ett bra tag till. 
Sen är jag riktigt sugen på varm oboy med vispgrädde men så tog mjölken slut igår så där behövdes det också påfyllning. I eftermiddag ska vi ordna med riktig god fika här hemma! Först ska vi iväg till sjukhuset för uppföljning av gulsoten. Jag tycker fortfarande att E ser väldigt gul ut men jag håller ändå tummarna för att det är bättre nu.

Annars händer inte så mycket mer idag. Vi ska nog svänga förbi cervera och köpa lite julklappar om vi hinner idag också. I år har vi bestämt att vi inte ska få/ge så många klappar. 1 var till vuxna och 1-2 var till barnen, det känns lagom. Har ordnat till nästan alla redan men ska köpa julklapp till min systerdotter och födelsedagspresent till min pappa och tänker att jag ändå kan passa på när det jag har i åtanke är nedsatt på rean. I övrigt tänker jag inte hetsshoppa någonting bara för att, det känns väldigt onödigt.

(null)


Några fler från fotograferingen med E ❤️

Kommentera här: