Besök hos gammelfarmor

I fredags åkte vi iväg med Is moster (& lillkusin) & mormor för att träffa min farmor på andra sidan stan. Vi kommer tyvärr inte iväg dit så ofta och hon vill inte gärna köra ända till oss, men vi har riktigt trevligt och mysigt när vi väl ses! Jag önskar att det inte vore så långt att åka, utan lite mer nästgårds, men nu är det som det är och min faster och kusin bor åtminstone nära och ses ofta med farmor. 
Nu var det skönt att min mamma kunde följa med för då kunde hon köra. Känns obehagligt att köra så pass långa sträckor med stora magen, tänker att ratten skulle kunna orsaka stora olyckor vid en krock. 

(null)
Ser ni busminen på filurfröken? Sötaste!

I helgen har vi jobbat på gården. På lördagen kom syrran över och barnen fick rida lite. Hennes lilla J fick en premiärtur på någon minut (hon tyckte det var superspännande) och I fick rida en längre tur, dryga kilometern kanske. Vi vände hem för jag hade inte tagit med varken potta eller ombytesbyxor till I. Tur att vi vände för när vi red förbi huset började hon krånglar sadeln och jag rusade in med henne till pottan, vi hann precis! :) sen ville hon prompt rida mer men fick nöja sig med att klappa och borsta istället. Sötungen!

(null)
Full fart framåt!

Efter det blev det fika & mys på nya lekmattan. Den är dock undanplockad igen fram till dess att potträningen visar mer framsteg!

(null)

På söndagen åt vi middag hos mina föräldrar, vi fick lammfärsbiffar. Mums!

Kommentera här: