Jobb och sjukdomar

I har varit krasslig i ett par dagar nu och tyvärr har hon lyckats smitta lilla E. Inte så konstigt kanske eftersom vi ju är hemma allesammans, men jättejobbigt ändå.
Det är alltså en förkylning snäppet värre som barnen drabbats av. Vi vuxna verkar ha klarat oss än så länge (peppar peppar). E har varit gnällig och grinig och har inte velat åka bärsele men vill inte heller ligga själv. Hon har mest velat amma hela tiden men har haft svårt att göra det pga snuvan.

Inatt kändes hon varm och när vi tog febern för andra gången, runt kl 6, hade hon 38,2. Då fanns inget alternativ - vi skulle bli tvungna att åka in till akuten med henne. Vi bestämde att K fick åka medan jag stannade hemma med I och jobbade här på gården. Djur, ponnyridning och kalas skulle roddas med. 

Det gick bra hos läkaren och tog som tur var inte fullt så lång tid som vi trott, de verkar prioritera så här små barn. Nu är det mer att hålla henne under uppsikt och se så att hon kan fortsätta äta och andas. I skrivande stund ligger hon och sover i min famn. Jätteskönt att K kom hem och kunde hjälpa mig med ledsen I också. 

Det är vid sådana här tillfällen som man önskat att E bara var lite större... då skulle det inte kännas lika läskigt. Nu är jag riktigt orolig för typ RS men läkaren tog tydligen flera prover så förhoppningsvis kan de utesluta allt läskigt så jag kan bli lite lugn sen..

Himla osis att detta krockade med vår jobb-helg, det är ju inte precis som på ett vanligt jobb att man bara kan VAB:a, djuren måste ju få sin mat och besökarna måste få komma, vi kan inte avboka kalas i sista stund, osv. Men i övriga aspekter älskar vi ju det vi gör! Framförallt för att det gör att vi kan ha barnen hemma längre.

Nu ska jag sitta stilla så länge som E sover, därefter får vi försöka hitta någon lösning så att hon kan följa med ut vid stängning och fordring. Hoppas hon accepterar bärselen då igen.

(null)

Kommentera här: