Hembakt är alltid godast

Idag har en stor del av dagen gått åt att baka en himla massa gott. I har givetvis varit med i köket och bistått mig i detta. Hon har varit på strålande humör hela dagen (nåja, en liten svacka där strax innan kl 5) och väldigt medgörlig!
Så medan lilltjejen och vovven lekte på varsitt håll på köksgolvet har jag knådat, vispat, måttat och plockat in och ut ur ugnen.
Den största delen av dagens bakskörd åkte direkt in i frysen för att användas vid detta lilla event som jag ansvarar över. Jag har fått in del jobb framöver och jag vill inte känna mig stressad över detta utan vill hellre baka med glädje. Så blev det idag!

Imorgon väntar jag besök av en god vän som bor i Malmö och som jag därför inte träffar så ofta tyvärr. Nu ska hon komma på besök med sina två små tjejer och det ser vi verkligen fram emot här hemma! Därför bakade jag även drömtårta, det är Ks favorit och den brukar alltid gå hem. Sedan har jag vaniljbullar i frysen som jag tänkte bjuda på också.

En liten smakbit fick vi oss givetvis redan idag! Mmm.. himmelskt gott med en kopp rykande varmt te.

Haha ser ni att stackarn har hål i strumpbyxorna? Vi måste ut och shoppa igen. Inga byxor klarar hennes racerkryp särskilt länge...
(null)

(null)

(null)


Kommentera här: