Förvärkar

Ingen bebis ännu men natten lördag-söndag trodde jag verkligen att det var dags!
Vaknade strax innan 1 av FV men somnade snabbt om, vaknade vid 02 igen och hann inte somna om innan nästa kom. Det var lite drag i den och då hajade jag till lite och kände att det vore dumt att somna om ifall det faktiskt skulle dra igång på riktigt nu. Min första förlossning gick ganska snabbt (12h från första mesiga värken till det att hon var ute. Vi var på BB i 3 timmar innan hon föddes) och sannolikheten finns ju att denna gång blir ännu snabbare. Jag vill inte föda hemma/i bilen eftersom att vi behövde sugklocka sist då Is puls försvann i krystskedet. Dessutom vill jag att överlämning av I och vovven går hyfsat lugnt till (drömscenario/målbild). Därför klockade jag mina FV den natten. Kände att de hade effekt men de kom med 4,5 min mellanrum som minst och sen avtog de i styrka och frekvens efter en timma. Trist!
Sen hade jag ett nytt problem, från det att det avtog runt 03 fram under de sista två FV (30 min) kände jag inte några fosterrörelser. Då kände jag inte att jag kunde somna om utan försökte buffa igång magen, vände och vred på mig, osv. I säkert 45 minuter. Till slut fick jag gå ner och dricka isvatten (funkade inte denna gång) och äta godis. Godiset gav en liten reaktion och efter 10 minuters spänd väntan kom hon äntligen igång ordentligt därinne.
Förra gången åkte vi in för kontroll mitt i natten eftersom I inte rörde på sig och jäklar vad läskigt det var och fasiken vad BM på förlossningen fick kämpa för att väcka igång henne då (men jag var ganska lugn när vi väl kommit in för hjärtljuden var som de skulle). Sen gick ju vattnet 6 timmar senare så lilla I låg antagligen och vilade upp sig inför sin stora kraftansträngning! 
Jag slipper helst en sådan skräckfärd till sjukhuset denna gång, tack. Inte roligt alls. 

Jaja, det blev ingen bebis i söndags. K hade tippat på söndag/måndag och jag har bettat på fredag, BF är nu på onsdag. Jag har träff med min BM på onsdag så jag hoppas på att få träffa henne och kolla av alla värden en sista gång innan det är dags. Sen skippar jag gärna överburenhetskontrollen, hon kan få komma innan dess, hehe!

I lördags morse var jag och K och I ute och fotade av några sista bilder på magen. Det blev inte perfekt men jag är himla nöjd ändå att ha fått till någonting alls! I var lite trött och därmed väldigt samarbetsvillig men det började regna så K fick svårt att hitta autofokus och sen kom bagglammen och då behövde vi hålla mer koll på I... ja, det är mycket att jonglera ibland! Några bilder blev det ändå!

(null)

(null)

(null)

Alltså, visst blev det lite smått magiskt med den dimhöljda bakgrunden? Jag gillar det i alla fall!
Ibland är det svårt att inse att jag bor här där jag gör. Så vackert och så nära till djur och natur. Min barndomsdröm besannades!

Nu har vi haft 2 nätter med enkla läggningar men denna nattning var långdragen (inte så mycket skrik men låååång sagostund) så nu ska jag somna lite för sent. Så får vi se om det blir bebis snart eller ej!

Kommentera här: