Nytt år

Det är verkligen mycket mer hektiskt med två små här hemma mot att som förut bara ha lilla I. 
Emma är en nattuggla och det är först nu som hon börjat vända tillbaka dygnet, pust. Alla vi andra i familjen är morgonmänniskor så jag håller tummarna för att hon snart faller in i ledet, hehe!
Hon hade det rätt jobbigt med gaser, först bara om senkvällen men sen även hela dagarna så jag har uteslutit mjölkprotein ur min kost och är nu på v3 med det, ska prova att återinföra lite igen i februari och utvärdera. Nådde bristningsgränsen natten hon skrek fram till 03 och storasyster alltid vaknar kl 06, då kände jag "Fuck it, vi provar". Hennes röda prickar har efter 3 veckor helt försvunnit och hon har endast ibland ont i magen, men det kan ju bero på så himla mycket annat. 
Idun är fortsatt underbar mot sin lillasyster även om det märktes på henne att det blivit en större förändring i början. Knappt man kände igen henne, men nu börjar hon bli samma underbara glada busiga unge som jag känner igen! Även om hon självklart fortfarande har tjuriga dagar ännu. 
Vi tog ett uppehåll med potträningen när jag närmade mig BF, orkade bara inte. Tänkte köra igång igen i vår. Det gick dock inte då I började markera jättestarkt att hon ville använda potta/toa, så vi körde igång igen strax innan jul. Inte helt problemfritt och det går upp och ner. håller tummarna för att det snart känns lika bra som det gjorde för en vecka sen igen.

Jag har varit ordentlig med min träning, lättare nu när vi återgått lite till vanliga rutiner. K jobbar 06-12 då jag har barnen, sedan gemensam lunch & sovpromenad till 13:30 och sen jobbar jag 13:30-15:30. Eftermiddag & kväll hjälps vi på. Det funkar fint för oss och är nödvändigt att vi båda kan hinna jobba om dagarna.. jag har lågsäsong nu så i nuläget funkar detta, från april kommer det se annorlunda ut.

Vi hade jättemysig jul och nyår med släkt och vänner, mellandagarna var dock otroligt hektiska med mycket resande och en liten I som var blöjfri men inte helt pålitligt torr. Helt klart värt det!

Jag kör sockerfritt (alltså utan tillsatt vitt socker) nu i januari för att bryta sockerberoendet som byggdes upp över jul, jätteskönt och jättejobbigt, haha! 

Tror inte jag kommer kunna vara så aktiv här, även om jag vill. Är så roligt att kunna titta tillbaka och läsa sen!

(null)

(null)

Kommentera här: